Admin administrators
. : YONETICI Kayıt tarihi : 08/07/09 Mesaj Sayısı : 1839 Mesaj poani : 3636 MENU : ALIMCE FORUMUNA
HIZLI GIRISLER
TEMALAR
INDEKSLER
RESIMLER
SORUNLAR
PROGRAMLAR
HTML KODLAR
MODEMLER
FLATCAST YARDIM
RADYO EKLE
Ozel Bilgilerim .: hayat takimi ..: @lim___fm Altin: Hosgeldiniz
| Konu: PHOTOSHOP LAYER MENUSU AYARLARI Ptsi Mayıs 24, 2010 7:44 am | |
| Bazen layer ayarlarında Layer'lerin modlarını değiştirmeniz gerekebilirBurada onların ne işe yaradığını öğreneceğiz
Normalıradan asetat katmanıdır Şeffaflığı “Opacity” adlı bölümden değiştirilebilir%o değeri tam geçirgen (şeffaf)dır%100 değeri de geçirgen olmayan katman özelliğini verir Ara değerlerde gezinerek o anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini belirkeyebilirsiniz
Dissolve:Türkçe karşılığı “dağılma”,”erime” dir Uyguladığınız katmandaki feather görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma algoritmasına göre düzenler Bu efekt daha çok pürüzlü, dağınık, kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır
Multiply:İki katmanı birbirine kombine eder Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi Ancak sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu koyu bir görüntüdür Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa aynen değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır Beyaz renk varsa beyaz rengin üzerine geldiği renk değişmeden aynen bırakılır Matematiksel algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç 255'e bölünür Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç renginin R,G,B'sini oluşturur
Screen:İki image'in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir Daha teknik açıklayacak olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup fotoğrafın foto kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde edilir Beyaz renk etkiyen renk de olsa etki edilen de olsa sonuç beyazdır Siyah ise birlikte kombineye girdiği rengi değiştirmezBu araç kısaca katmanların zıt renklerine (invert) multiple işlemini uygular Bu nedenle Multpily'nin düşmanıdır diyebiliriz
Overlay:Bu efekt tamamiyle “Multiply” ile “Screen” efektlerinin orta noktasını bulmak için üretilmiştir
Soft Light:Bu efekt hafif şiddetteki bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için üretilmiştirKimi renk değerlerini “Multiply” eder Kimilerini ise “Screen” Etki eden renk koyu ise “Multiply” ;açık ise "Screen” uygular Sonuçta oluşan image'ın kontrastının (zıtlık) yüksek olacağını söyleyebiliriz Çünkü açık renkler daha açılır, koyu renkler ise daha koyulaşır
Hard Light: ”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir Bu defa etkiyen renk siyah ise sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin beyazdır
Color Dodgehotoshop'un en etkileyici efektlerinden biridir Bu etki ile uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır
Color Burn: ”Color Dodge”ın tamamen karşıtıdırYanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanılabilir
Darken:Etkileşen renklerden koyu olanları baskın kılar
Lighten: ”Darken”ın tam karşıtıdır
Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır
Exclusion: ”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir Siyah rengin etkileşiminden siyah renk doğar Beyaz rengin etkileşiminden uygulanan rengin karşıt rengi oluşur Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt rengi sonuç olarak elde dilir
Hue:Etki eden renk ile etki edilenin “Hue” değeri kombine edilir ”Saturation” ve “Luminosity” değerleri değişmez
Saturation: ”Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir”Hue” ve “Luminosity” değerleri değişmez
Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir Daha anlaşılır bir anlatım yapmak gerekirse renkli güneş gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda etrafınızı sırf o rengin tonlarında görmeniz sonucunu yaratır
Luminosity: ”Luminosity” rengin parlaklığıdır Etki eden renk ile etkiyen rengin “Luminosity” değerleri kombine edilir ”Hue” ve “Saturation” değerleri değişmez ”Color” efektine benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz
---------------- Aynı bilgilerin başka açıklamaları:
Normal: Seçili alandaki her noktanın rengini verilmiş matlık (Opacity) ayarına göre direkt olarak değiştirir
Dissolve: Verilen opacity oranına bağlı olarak seçili alandaki noktaları rastgele seçer ve uygulanan renge değiştirir (Kum desen)
Behind: Sadece transparanlık (Şeffaf) içeren katmanlarda çalışır Seçili alanda transparan bölgeleri etkiler
Clear: Katmanlarla çalışır Dolgulama, çizgi ve kova ile çalışırken kullanılabilir Seçili alanı transparan yapar
Multiply: Her kanaldaki renk bilgisini okur ve uygulanan renkle çarpar Ortaya herzaman daha koyu tonlar çıkar
Screen: Her kanaldaki renk bilgisini okur ve uygulanan rengin negatifi ile seçili bölgeyi çarpar Ortaya daima daha açık tonlu bir sonuç çıkar
Overlay: Seçili bölgedeki noktaların tümü tonlarını koruyarak üzerlerine uygulanan renkle kaplanır
Softlight: Eğer uygulanan renk %50 gri tonun altındaysa uygulanan alanın gri değerleri açılır (Dodge aracı kullanılmış gibi) Eğer uygulanan renk %50 gri tonun üstündeyse uygulanan alanın gri değerleri artar (Burn aracı kullanılmış gibi)
Hardlight: Uygulanan renk %50 gri tonun altındaysa resme açık tonlar eklenmiş olur, %50'nin üzerindeyse koyu tonlar eklenmiş olur
Darken: Uygulanan rengin gri değerinden daha açık tonlu bölgeler uygulanan renkle yer değiştirir Diğer noktalar olduğu gibi kalır
Lighten: Uygulanan rengin gri değerinden daha koyu tonlu bölgeler uygulanan renkle yer değiştirir Diğer noktalar olduğu gibi kalır
Difference: Seçili bölgedeki ve uygulanan rengin parlaklığını karşılaştırır Hangisinin parlaklığı fazla ise o renkten diğerini çıkarır
Hue: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığını ve renk doygunluğunu uygulama renginin renk özü ile birleştirerek yeni bir tonlama yaratır
Saturation: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığını ve renk özünü uygulama renginin renk doygunluğu ile birleştirerek yeni bir tonlama yaratır
Color: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığı ile uygulama renginin renk özü ve renk doygunluğunu birleştirerek yeni bir tonlama yaratır Bu işlem seçili alandaki noktaların gri değerlerini koruyarak rengini değiştirme işleminde kullanılır
Luminosity: Seçili bölgedeki noktaların renk özü ve renk doygunluğunu uygulama renginin parlaklığı ile değiştirir | |
|